«Å delta på kurs ved kurssenteret gir verdifullt faglig påfyll til egne, interne prosesser. I tillegg gir de andre kursdeltakernes perspektiver på beredskap en god anledning til å forstå forventningene til oss utenfra. Kollegaene som holder kursene, legger godt til rette for et læringsmiljø preget av tillit og samarbeid. Lokalene er moderne og behagelige, og maten er helt topp. Jeg reiser alltid fra DSBs kurssenter med mer kunnskap enn da jeg kom.»
Sitat fra kursdeltaker
Espen Haugseth er sivilforsvarsinspektør i Buskerud Sivilforsvarsdistrikt, og deltok på kurset i Beredskapsplanlegging i juni. Han sier dette om opplevelsen: